Portfolio expositie The Black Box – Desiree Mollet

Trust the magic of new beginnings

Een aantal jaren geleden kreeg ik een camera voor mijn verjaardag, blij was ik daarmee maar verder dan de automatische stand kwam ik niet. Het nemen van tijd om te leren fotograferen nam ik niet. Dat stelde ik uit mede door het gezinsleven.

Desiree Mollet

Do something today that your future self will thank you for

Op een bepaald moment besefte ik dat ik toe was aan een nieuwe uitdaging in mijn leven om me weer creatief verder te ontwikkelen. De cursussen die ik volgde hebben me veel energie, plezier en inspiratie gegeven, hier wilde ik verder mee! Het werd het tijd om mijn eigen stijl te ontdekken. Een uitdaging, omdat ik zoveel onderwerpen interessant vind om vast te leggen, zoveel bewerkingen die ik mooi vind, tijd om het te ontdekken!

Follow your heart, it knows the way

De reis die ik maakte in Valencia leverden me een paar straatbeelden op die me het ultieme ”yes” gevoel gaven. Dit gevoel wilde ik behouden, dit waren mijn inspiratiefoto’s. Kleurrijk en druk maar ook de eenzaamheid en sereniteit straalden ze uit. Waarom spraken ze mij zo aan? De zoektocht naar emotie in portret- en straatbeelden was mijn hoofddoel, waar kan ik de emotie op straat vinden, welke doelgroep, tot hoe ver moest ik op zoek gaan naar bepaalde situaties in de samenleving? Of betrek ik dit project tot mezelf? Mijn emoties? Mijn persoonlijke emotionele struggelingen van dt moment.

The black box expositie - Desiree Mollet

Project – LOST

Bij het schrijven in mijn dagboek voor mijn overleden zus werd het me duidelijk om deze presentatie aan haar op te dragen. Zij heeft mij gesteund en zeker gemotiveerd om met fotografie door te gaan. Ik wil aan mijn zus en anderen laten zien wat haar verlies me gebracht heeft. Ik ben me ervan bewust hoe belangrijk zij voor mij is geweest in mij leven. De beelden laten mijn reis van emoties zien die ik ervaren heb met haar verlies en loslaten ervan. Het model in mijn beelden is mijn dochter omdat ik mezelf in haar kan herkennen.

Thank you for your part in my journey

Fotografie, een verrijking in mijn leven, geeft me vrijheid en een andere blik op de wereld en mijn omgeving. Het heeft me mogelijkheden en kansen gegeven op mijn werk en leven. Ik kan mijn creativiteit kwijt en heb een nieuwe passie ontdekt waar ik energie van krijg. Naast pijn, verdriet en eenzaamheid in mijn rouwproces heeft fotografie mij ook geholpen om mijn gevoelens aan te gaan en te uiten. Fotografie als een vorm van therapie kan nu mijn lijst aanvullen! Bedankt Marcel, Hella en medecursisten, en iedereen die er voor mij was in deze leerzame periode!

Expositie The Black Box
27 oktober van 10.00 tot 16.00 uur.
28 oktober 2018 van 11.00 tot 16.00 uur.
Fotoclub.nl, Torenallee 30, 5617BD, op de 4e etage van de Apparatenfabriek op Strijp-S te Eindhoven

Entree: Gratis

Bekijk ook de blog van:
Prem Dihal
Carla Tax
Charlotte van den Brand
Niels van Dijk
Jolanda Verhoeks

1. Indrukwekkende foto. Intrigerend ook. Je blijft er naar kijken, zeker als je weet wat voor verhaal erachter zit. Heel professioneel. Ga zo door! Mooie expositie ook.

2. Hallo Desiré,
    Ik heb je op de afgelopen ‘Get the picture’ ontmoet. Wat een mooie foto, je blijft kijken!
    En ook bijzonder en indrukwekkend is je verhaal er achter. Ik had me voor genomen om te gaan kijken maar was helaas de hele week ziek. Heel veel succes met je verder werk en misschien tot de volgende ‘Get the Picture’.
    Groetjes, Tamara