Grenzen verleggen en boven jezelf uitstijgen!

Mag ik me even voorstellen? Ik ben Tony Vingerhoets en sinds kort werk ik samen met Fotoclub.nl dat mijn Fotocursussen en workshop in het programma heeft opgenomen. Fotografische basisbeginselen heb ik geleerd in het analoge tijdperk op de Kon. Kunstacademie in ’s-Hertogenbosch. Na de academie koos ik echter voor een carrière als designer en heb toen, gedreven door mijn ondernemersgeest, een designbureau opgebouwd dat ik in 2004 vaarwel heb gezegd.

Daarna besloot ik in 2005 me te vestigen als fotograaf in Beijing, de hoofdstad van China. Ik wilde daar vooral de ongekende dynamiek en turbulente groei ervaren die het land doormaakte. Als snel kreeg ik aansluiting bij SOHO China, de Number One real estate developer van China. Voor SOHO heb ik er veel architectuur en stedelijke dynamiek gefotografeerd. In 2017 ben ik teruggekomen en woon nu in het Belgische Kempen waar ik o.a. veel landschappen fotografeer.

mini-bj-cars

tony-vingerhoets

natuur

In 2017 heeft Canon Benelux me gevraagd een Masterclass TS-E tilt-shiftfotografie te ontwikkelen die succesvol is op events bij Pro Dealers. Na deze topper had ik de smaak te pakken en heb als vervolg fotografiecursus Stock– en Architectuurfotografie ontwikkeld. Op dit moment staat er een Master Course Landschapsfotografie in de steigers waar je vanaf 2020 aan kunt deelnemen. En last but not least run ik een Engelstalige workshop Basics of Photography voor expats

“In elke vorm van fotografie is licht cruciaal”

Je kunt geld maken met je foto’s in de World Wide Stock Industry maar er zijn veel hobbels en drempels. De informatie op internet is nogal gefragmenteerd en een duidelijke road map bestaat niet. Mijn fotografiecursus Stock brengt daar nu verandering in. Na deze opleiding ben je in staat een carrière te starten als stock contributor. Met Architectuurfotografie heb ik enorm veel ervaring en in deze Master Course leer je hoe je onderscheidende architectuurfoto’s maakt.

introductie-blog

Landschapsfotografie is misschien wel de meest complexe en veeleisende vorm van fotografie. Het is een onuitputtelijk onderwerp dat enorm tot de verbeelding spreekt maar ook alles vraagt van je oog voor compositie. Maar vooral in landschapsfotografie ben je overgeleverd aan de grillen van moeder natuur. Alleen met geduld en toewijding maak je de beste landschapsfoto’s. Dat gaat volgend jaar dus een feest worden! Als fotograaf ben ik enorm gedreven. Het is mijn passie, een vorm van leven.

“Het is een voorrecht dat ik overal schoonheid om me heen zie dat ik mag grijpen met m’n camera.”

Nog mooier is dat ik dat nu mag overbrengen naar deelnemers van Master Courses. Fotografie begint bij observeren en begrijpen wat het fenomeen licht doet. En als je leert waarnemen kun je verwondering omzetten naar beelden met je  camera. Maar dan moet je daar wel maximale controle over hebben!

Je merkt het al, ik ben enorm enthousiast over de samenwerking met Fotoclub.nl! De chemie die ik met hun heb is geweldig. Het wordt een nieuwe episode in mijn loopbaan als fotograaf en een uitdaging om grenzen te verleggen. Vanaf september maak ik een vliegende start en ik hoop dat je gaat deelnemen aan een van de Fotocursussen. Want ook jij gaat je grenzen verleggen en boven jezelf uitstijgen als je wordt aangestoken door hetzelfde vuur als ik. Reken maar!

Tony Vingerhoets
14 augustus 2019, Weelde, België