Senioren tonen ervaring op Foto Expositie

In het weekend van 25 en 26 maart 2017 organiseert Fotoclub De FotoSchouw haar jaarlijkse (gratis) expositie in buurthuis ’t Slot, Kastelenplein 167 in Eindhoven.

De FotoSchouw is één van de activiteiten van de PVGE (Philips Vereniging Gepensioneerden Eindhoven). De 40 leden komen uit de gehele regio en met wekelijkse bijeenkomsten is De FotoSchouw een grote en actieve vereniging.

De leden zijn als regel vele jaren geleden begonnen in het analoge tijdperk, vaak met een eigen doka en soms zelfs een heuse studio. Hoewel het senioren betreft zijn het zeker geen digibeten, zij hebben de digitale camera omarmd, Photoshop eigen gemaakt, en zijn vaak ook de weg van AV-presentaties ingeslagen. De ervaring in fotografie en het gebruik van de nieuwe digitale mogelijkheden levert dat een gevarieerde en indrukwekkende expositie op. Met in totaal 150 foto’s en twee series audiovisuele presentaties van elk een half uur, heeft de expositie zoveel te bieden dat je er gemakkelijk meerdere uren door kunt brengen.

Nieuw in 2017

In het afgelopen jaar zijn onze leden uitgedaagd om een aantal thema’s naar eigen inzicht in beeld te brengen. Juist dat eigen inzicht leidt tot een grote verscheidenheid in foto’s over hetzelfde onderwerp. De thema’s dit jaar zijn: Angst, Dromerig, Minimalisme, Herhaling, In de plooi en Op Locatie.

Fotoketting

Een ”Fotoketting” is een opeenvolging van foto’s, waarbij iedere foto een relatie heeft met de voorafgaande foto. Zo ontstaat een serie foto’s, met vaak onverwachte wendingen door de persoonlijke interpretatie van de fotograaf. Ook dit jaar zijn er twee verschillende fotokettingen, die beiden dezelfde foto als startpunt hebben. Vrij werk In de grote zaal tonen onze leden zoals altijd de beste foto’s uit hun vrije werk. Deze zijn ook dit jaar weer van hoge kwaliteit.

Er is bij Buurthuis ‘t’Slot voldoende gratis parkeergelegenheid. Met openbaar vervoer vanuit station Eindhoven is het bereikbaar met buslijnen 16, 18, 19 en 319.

Meer informatie over De FotoSchouw vindt u op www.fotoschouw.nl