Expositie Fotoclub Helmond

Fotoclub Wakiektegai is een club van enthousiaste (amateur)fotografen. Mensen met een brede belangstelling, en een grote variatie in kennis, kunde en ervaring. Een club met een open houding naar nieuwe mensen en nieuwe ideeën. Ons “clubhuis” is wijkcentrum De Fonkel, waar we elke eerste dinsdag van de maand een clubavond houden van 20.00u-22:00u.

Elke maand hebben een specifiek thema dat we fotograferen. Tijdens de clubavond wordt uit alle ingezonden foto’s door alle leden een winnaar gekozen; de foto van de maand. Daarnaast worden foto’s besproken, zijn er doe-avonden, lezingen door leden of externen, worden uitjes gepland, is er een presentatie voor het volgende maandthema, etc. Al met al: Een club voor de leden door de leden. Elk jaar houden we ook een expositie. Dit jaar wordt deze expositie voor de 1e keer in wijkcentrum De Fonkel gehouden.

flyer

Op 9 november 2019 en 10 november 2019 opent de fotoclub haar expositie en zijn leden aanwezig om bezoekers te verwelkomen. In de weken daarna zullen we wisselend foto’s hangen in de Fonkel.

Onze expositie kent een drietal thema’s waarover foto’s door leden zijn gemaakt.

1) De maandfoto’s die elke maand gekozen worden en de nummers 2 en 3 die uit de stemming naar voren kwamen. Deze drie foto’s tonen we op de expositie.

2) Elk jaar stellen we een expositiethema vast, waarbij de leden gedurende het jaar alle gelegenheid krijgen om daarover foto’s te maken. Dit jaar is gekozen voor het thema Handen & Voeten. Leden maken dan één foto met uitsluitend handen én één foto met uitsluitend voeten. Ook deze foto’s worden getoond.

3) Leden kunnen met maximaal twee foto’s Eigen werk meedoen. Het onderwerp is helemaal vrij en elk jaar is het een echte verrassing wat voor prachtige foto’s dit oplevert. Dit jaar zijn er ruim 40 foto’s hierover te zien.

Graag nodigen we iedereen uit voor de opening van onze expositie op zaterdag 9 november 2019. We starten om 10:00u.
De entree is gratis.

Zou je graag kennis willen maken met onze fotoclub, dan is dit een mooie mogelijkheid. Je kunt ook een clubavond bezoeken. Clubavonden zijn elke eerste dinsdag van de maand. Stuur dan een email naar secretaris@fotoclubhelmond.nl. Je bent altijd welkom.

Wil van Erp
voorzitter Fotoclub Wakiektegai