De opzetflitser als tegenlicht

Tijdens de workshop “strobist fotografie op locatie” maken we altijd een aantal settings zodat de cursisten kunnen ervaren wat je allemaal kunt doen met je opzetflitser en dat je deze veel vaker kunt inzetten dan alleen met te weinig licht.

Juist als er voldoende licht is, kan de opzetflitser goed van pas komen als je een bepaalde sfeer wilt toevoegen / creëren in je foto. Zo hebben we de laatste keer de flitser gebruikt om een zon te creëren als tegenlicht waardoor een dag met redelijk vlak licht veranderd in een zomerse sfeer.

Strobist_Fotografie-Fotoclub_1Als “zonlicht” gebruiken we een opzetflitser met een full CTO gel op een statief schuin achter het model, het invullicht wordt verzorgd door een 2de opzetflitser met een 1/2 CTO gel, beide flitsers draadloos aangestuurd vita triggers Dan nog een kwestie van de juiste instellingen en compositie zoeken en schieten maar.

Strobist_Fotografie-Fotoclub-2

Bij de uiteindelijke foto is het statief in photoshop weggeshopt en zijn de kleuren iets warmer gemaakt om nog meer zomergevoel te creëren.

Strobist_Fotografie-Fotoclub

Wil je ook eens een workshop “strobistfotografie op locatie” volgen ? Meld je kosteloos aan bij Fotoclub en kijk geregeld op de website van fotoclub.nl voor het laatste aanbod in workshops ! Met dank aan Geert v.d. Sanden en Ronald van ’t Hullenaar