De beste foto van de Fotoclub Experience Dag

De beste twee foto's per onderdeel

Een paar weken geleden op de Fotoclub Experience Dag hebben verschillende fotografen gewerkt aan verschilldende foto-opdrachten. Graag wil ik de beste foto’s per onderwerp / thema aan jullie laten zien.

De uitslag heeft even op zicht laten wachten omdat we iets langer hebben gewacht zodat iedereen zijn foto’s kon uploaden naar de website. Daarnaast hebben een aantal mensen naar deze foto’s gekeken en hierover een mening gegeven. We hebben vooral gelet op orginaliteit en creativiteit niet zozeer op technisch goede foto’s.

Uiteindelijk hebben Hella Martens en ik zelf de beste 2 foto’s per onderdeel voor jou op een rij gezet.

Straatfotografie

De deelnemers hadden drie opdrachten waar je 50 minuten de tijd voor had om te fotograferen.

Voorwaarden;

1. Je zet je camera op zwart-wit (Beeldstijl wijzigen)
  2. Je zet je lens op 50mm en laat hem daar staan of je gebruikt een 50mm prime lens. (je mag dus niet in en uitzoomen)
  • Kom dichtbij en registreer een uitdrukking van een persoon.

• Verzamel zoveel mogelijk gezichten op één foto.

• Fotografeer een voorwerp dat aan iemand ‘vastzit’ (handtas, kopje koffie, …) zonder het gezicht te laten zien.
Michel Verhagen - Straatfotografie
Nummer 1 - Michel Verhagen - Straatfotografie
Gerard Brands
Nummer 2 - Gerard Brands - Straatfotografie

Studiofotografie

Opdracht; Speel met lange sluitertijden en licht in de studio

Jaap Kanters - Studiofotografie
Nummer 2 - Jaap Kanters - Studiofotografie

Stilleven

Opdracht; Maak een stilleven

Expierence uitdaging

Uiteindelijk hadden we nog de experience Uitdaging waarin iedereen binnen 90 minuten de volgende onderwerpen ging fotograferen. Je had dus ruim 20 minuten per thema / onderwerp.

Ready Action!

Ongewoon?

Eet smakelijk

Design?