Te weinig tijd voor je passie voor fotografie?

Op je gemak online leren over fotografie en met een groep fotografen bij jou in de buurt gezellig bij elkaar komen om je passie te delen: bij Fotoclub.nl kan het. Deze online en offline community inspireert en motiveert zijn leden om kennis en kunde te delen en om samen te gaan fotograferen.

Heb je net een leuke fotografiecursus of -workshop gedaan, kom je erachter dat je ‘eigenlijk’ te druk bent om het geleerde toe te passen. Altijd is er wel iets dat belangrijker is. Met Fotofan zorgt Fotoclub.nl ervoor dat je makkelijk altijd en overal met je passie bezig kunt zijn, en, zeker zo belangrijk, dat je er meer tijd voor gaat vrijmaken. Omdat je dat wil.

Hoe dan? Dankzij de online- én offline-activiteiten die Fotofan je biedt. Die vloeien in elkaar over met behulp van de eigen Fotoclubfan-pagina. Dat is een eigen profielpagina waarin een lid alleen maar relevante informatie ziet over fotografie binnen de eigen interesses, zónder reclame en waarop je alleen informatie deelt met de mensen binnen de eigen groep.

Grote behoefte om samen te fotograferen

De pilot met een kleine groep mensen was veelbelovend, weet Fotoclub.nl-eigenaar Marcel Wiegerinck. “Ik merkte dat er een grote behoefte is om samen te fotograferen. De deelnemers zijn dan ook erg enthousiast over het concept”, zegt hij. “Met Fotofan kun je gemakkelijk lid worden van de groep van je interesse, zoals portretfotografie, of je kunt zelf een eigen groep creëren.”

Pilotdeelnemers roemen onder andere de mogelijkheid om foto’s met elkaar te delen. “Je kunt zo bij anderen kijken wat voor foto’s ze maken, ze tips geven en er inspiratie uit halen”, zegt gebruiker Ingrid van den Broek. “En je kunt feedback krijgen op je foto’s. Ook is het leuk dat je als Fotofan badges kunt verzamelen om allerlei kortingen te krijgen. Dat motiveert om actief te blijven.”

Met andere fotografieliefhebbers in contact komen

Jacques Linssen: “Omdat het een dedicated platform is, kun je gemakkelijk met andere fotografieliefhebbers in contact komen. Het lijkt wat op Facebook, maar het is veel overzichtelijker, je wordt niet afgeleid door andere zaken dan fotografie en de kwaliteit van de foto’s is een stuk hoger omdat de compressie veel minder is.”

Een Fotoclubfan vindt op de website:

• De mogelijkheid zelf een club te starten;
  • De mogelijkheid lid te worden van andere clubs;
  • Toegang tot minimaal vier exclusieve clubdagen per jaar;
  • De mogelijkheid mee te doen aan fotowandelingen;
  • De mogelijkheid mee te doen aan wedstrijden;
  • De mogelijkheid mee te doen aan Fotoclub.nl-modellendagen.

Fotografieliefhebbers kunnen Fotoclub Fan worden. Aanmelden kan op Fotoclub.nl/fan.