Get The Picture: Natuurtinten

Dagen
Uren
Seconden
Deze Get The Picture Challenge is voorbij. Doe mee met de foto-uitdaging van deze maand. Check de blog op elke eerste van de maand voor de niewe foto-uitdaging.

Natuurtinten, ook wel aangeduid als aardse kleuren, vormen een prachtige en rustgevende categorie binnen het kleurenspectrum. Deze tinten zijn geïnspireerd door de rijke paletten die we in de natuur om ons heen vinden, variërend van de diepe groenen van bossen en de warme bruinen van aarde tot de serene blauwtinten van de lucht en de zachte roze en oranje tonen van zonsondergangen.

Natuurtinten brengen een gevoel van harmonie en verbinding met de natuur in ons interieur, kleding en kunst.

Tips & Tricks

Let op het juiste licht:

• Natuurtinten komen het beste tot hun recht tijdens het gouden uur, dat kort na zonsopgang en voor zonsondergang plaatsvindt. Het zachte, warme licht geeft de kleuren een extra diepte en levendigheid.

• Overweeg diffuus licht op bewolkte dagen voor een gelijkmatige belichting zonder harde schaduwen.

Gebruik een polarisatiefilter:

• Een polarisatiefilter kan helpen om ongewenste schittering op water en bladeren te verminderen, waardoor de natuurtinten intenser worden weergegeven.

• Dit filter kan ook de kleurverzadiging verhogen, waardoor de kleuren nog levendiger lijken.

Extra Uitdaging: Nabewerking

• Nabewerking met oog voor natuurlijkheid:

• Hoewel nabewerking handig kan zijn om de kleuren en tonen te optimaliseren, is het belangrijk om een natuurlijke uitstraling te behouden. Overdrijf de verzadiging niet te veel, anders kan het er onrealistisch uitzien.

• Pas indien nodig de witbalans aan om ervoor te zorgen dat de kleuren accuraat worden weergegeven.

• Laat weten in de beshrijving bij de foto wat je bewerkt hebt en hoe.

• Je kan slechts ÉÉN foto per maand insturen. Met of zonder extra uitdaging, in totaal maar 1 foto.

Wat is de Get The Picture Challenge?

Elke maand krijg je een nieuwe foto-uitdaging om te gaan fotograferen. Je wordt geïnspireerd door onze Get The Picture Fotoclub van bevriende fotografen die samen met jou aan deze uitdaging deelnemen.

In de Get The Picture Fotoclub kan je naast je gemaakte foto’s insturen ook vragen stellen die je hebt bij het maken van je foto’s voor de Get The Picture Challenge.

Iedereen die meedoet wordt ook uitgedaagd om andere mensen vooruit te helpen door o.a. vragen te beantwoorden die bij de discussies worden gesteld. Ook het geven van feedback, tips en tricks zijn voor iedereen een waardevolle aanvulling.

Kortom de Get The Picture Challenge is een leuk manier om inspiratie en nieuwe ideeën op te doen en om betere foto’s te maken je camera beter te beheersen. De Get The Picture Challenge is geen fotowedstrijd en iedereen kan meedoen op elk niveau. Het is jouw uitdaging.

Spelregels!

1. De foto moet gemaakt zijn na de eerste van elke maand als de nieuwe Get The Picture Challenge live gaat. Foto’s mogen dus niet eerder gemaakt zijn en/of uit je archief komen.
  2. Geen logo’s, namen en teksten in de foto’s in de vorm van een watermerk. Je mag wel logo’s, namen en teksten fotograferen.
  3. Geef een beschrijving hoe je de foto hebt gemaakt, waarom dit jouw beste foto is en /of  eventueel met welke instellingen.
  4. Stuur je foto in! Je mag maximaal 1 foto toevoegen per Get The Picture Challenge. Je voegt je foto toe aan het fotoalbum in de Get The Picture Fotoclub die bij deze uitdaging hoort.

De beste inzendingen van vorige maand Mijn Hobby.

Super leuke inzendingen met het thema Mijn Hobby. Tuinierders Jan en Maria en het Wildplukken van Marie Louise. Philippe heeft zijn hobby voor reizen en fotografie verbeeld. En na de inleverdatum op 28 oktober kwamen daarna nog Hans met Après la vendage en Jose met haar liefde voor honden.

Maar de twee foto’s hieronder sprongen er echt uit. De eerste van Ineke en de laatste foto van Henk-Jan. Top ga zo door.