Get The Picture Mei 2023 – Een gewoon moment!

Foto-Uitdaging: Een gewoon moment! | 1 mei tot en met 28 mei 2023

Get The Picture
Dagen
Uren
Seconden
Deze Get The Picture Challenge is voorbij. Doe mee met de foto-uitdaging van deze maand. Check de blog op elke eerste van de maand voor de niewe foto-uitdaging.

Ons leven bestaat uit duizenden en duizenden kleine momentjes. Veel van deze momenten lijken gewoon of onbelangrijk, maar zonder hen zouden we waarschijnlijk niet de mensen zijn die we zijn. Deze maand is het jouw uitdaging om erop uit te gaan en die “gewone” momenten vast te leggen.

Tips & Tricks

• Kijk om je heen Kijk om je heen en concentreer je op dingen die je normaal gesproken misschien niet opmerkt. Kijk naar jouw gezin, familie of vrienden die samen genieten van gewone dagelijkse momenten. Een omhelzing, een gebaar of iemand die lacht om iets dat hij of zij hoort via de telefoon.

• Alleen omdat het alledaags lijkt, wil nog niet zeggen dat het dat ook is! Er is zoveel moois te vinden in de kleine momentjes van je dagelijks leven. Laat ze zien!

• Een mooi moment kan ook worden vastgelegd zonder een persoon op de foto! Probeer je te concentreren op een knuffel in de hoek van de kamer of een berg afwas met de opgestapelde borden na het eten.

• Kijk hier voor meer inspiratie.

Extra Uitdaging: Op straat

• Voor als je wat extra uitdaging wil bij deze foto-uitdaging. Ga de straat op en maak daar jouw foto met een gewoon moment.

• Ga het Dorp of de Stad in en trek er op uit om daar jouw moment vast te leggen!

• Kan jij een persoonlijk of een kwestbaar “gewoon”moment vastleggen op straat?

• Kijk hier voor meer inspiratie.

• Deze extra uitdaging is bedoeld om voor jou de lat wat hoger te leggen.

• Je kan slechts ÉÉN foto per maand insturen. Met of zonder extra uitdaging, in totaal maar 1 foto.

Wat is de Get The Picture Challenge?

Elke maand krijg je een nieuwe foto-uitdaging om te gaan fotograferen. Je wordt geïnspireerd door onze Get The Picture Fotoclub van bevriende fotografen die samen met jou aan deze uitdaging deelnemen.

In de Get The Picture Fotoclub kan je naast je gemaakte foto’s insturen ook vragen stellen die je hebt bij het maken van je foto’s voor de Get The Picture Challenge.

Iedereen die meedoet wordt ook uitgedaagd om andere mensen vooruit te helpen door o.a. vragen te beantwoorden die bij de discussies worden gesteld. Ook het geven van feedback, tips en tricks zijn voor iedereen een waardevolle aanvulling.

Kortom de Get The Picture Challenge is een leuk manier om inspiratie en nieuwe ideeën op te doen en om betere foto’s te maken je camera beter te beheersen. De Get The Picture Challenge is geen fotowedstrijd en iedereen kan meedoen op elk niveau. Het is jouw uitdaging.

Spelregels!

1. De foto moet gemaakt zijn na de eerste van elke maand als de nieuwe Get The Picture Challenge live gaat. Foto’s mogen dus niet eerder gemaakt zijn en/of uit je archief komen.
  2. Geen logo’s, namen en teksten in de foto’s in de vorm van een watermerk. Je mag wel logo’s, namen en teksten fotograferen.
  3. Geef een beschrijving hoe je de foto hebt gemaakt, waarom dit jouw beste foto is en /of  eventueel met welke instellingen.
  4. Stuur je foto in! Je mag maximaal 1 foto toevoegen per Get The Picture Challenge. Je voegt je foto toe aan het fotoalbum in de Get The Picture Fotoclub die bij deze uitdaging hoort.

De beste inzendingen van vorige maand Mijn Schuur, Garage of Opberghok.