Get The Picture Maart 2023 – Maak een Omslagfoto

Foto-Uitdaging: Maak een Omslagfoto | 6 maart tot en met 28 maart 2023

Omdat we deze maand gestart zijn met de vernieuwde website wil ik je uitdagen om de beste, leukste, mooiste omslagfoto te maken voor jouw profielpagina.

Je omslagfoto is de grote foto boven aan je profiel. Hier kun je een unieke foto plaatsen die uitdrukt wie je bent of wat belangrijk voor je is.

Omdat iedereen op een ander formaat scherm kijkt is het verstandig om de aanbevolen grootte van 1950PX bij 450PX aan te houden.

Op een mobiel zie je alleen het middelste deel van je omslagfoto en op een klein scherm kan er links, rechts of boven en onder een deel van je foto wegvallen. Het is aan jou of je hier rekening mee wil houden.

De beste inzendingen van vorige maand

Wat is de Get The Picture Challenge?

Elke maand krijg je een nieuwe foto-uitdaging om te gaan fotograferen. Je wordt geïnspireerd door onze Get The Picture Fotoclub van bevriende fotografen die samen met jou aan deze uitdaging deelnemen.

In de Get The Picture Fotoclub kan je naast je gemaakte foto’s insturen ook vragen stellen die je hebt bij het maken van je foto’s voor de Get The Picture Challenge.

Iedereen die meedoet wordt ook uitgedaagd om andere mensen vooruit te helpen door o.a. vragen te beantwoorden die bij de discussies worden gesteld. Ook het geven van feedback, tips en tricks zijn voor iedereen een waardevolle aanvulling.

Kortom de Get The Picture Challenge is een leuk manier om inspiratie en nieuwe ideeën op te doen en om betere foto’s te maken je camera beter te beheersen. De Get The Picture Challenge is geen fotowedstrijd en iedereen kan meedoen op elk niveau. Het is jouw uitdaging.

Spelregels!

1. De foto moet gemaakt zijn na de eerste van elke maand als de nieuwe Get The Picture Challenge live gaat. Foto’s mogen dus niet eerder gemaakt zijn en/of uit je archief komen.

2. Geen logo’s, namen en teksten in de foto’s in de vorm van een watermerk. Je mag wel logo’s, namen en teksten fotograferen.

3. Geef een beschrijving hoe je de foto hebt gemaakt, waarom dit jouw beste foto is en /of  eventueel met welke instellingen.

4. Stuur je foto in! Je mag maximaal 1 foto toevoegen per Get The Picture Challenge. Je voegt je foto toe aan het fotoalbum in de Get The Picture Fotoclub die bij deze uitdaging hoort.

1. Het is erg leuk en tijdrovend om een omslag plaat te maken.
    Maar ik knutsel nog wel eens met plaatjes die je gratis kan downloaden voor niet commercieel gebruik .
    Ik heb deze ook gebruikt om omslag foto te maken voor mijn page,je kan er dus dankzij de PNG een komplete omslagplaat mee maken en keuze uit duizende onderwerpen.
    Dit is de link.

1. Je bent vrij om jouw omslag te maken zoals jij dat wilt. Je kan ook alleen een foto maken en als omslag gebruiken. Of als je wil fotobewerken is dit een leuke uitdaging.

1. Ik had deze fotoomslag al gemaakt Marcel.
        Deze is samen gesteld uit diverse plaatjes en een foto van mijn vriendin in haar chinese outfit.
        Vandaar die limo op de achtergrond en links die persfotograaf en recht één van mijn eigen camera’s voor als ik eens sport fotografeert ten minste als mijn handen niet tegen werken.
        Met de verwijzing links “van glasplaat” tot “digitale fotojournalistiek.
        Dit je alleen helemaal kan zien als je op een laptop of pc scherm kan zien .
        Verder heb ik er nog een wat plaatjes van 16 jaar geleden op gezet van een stel zwanen die jn het voor jaar aan het dolle waren in een vijver.
        Dus voor natuurfotogragen kan het leuk zijn altijd een cameraatje voor onverwachte gebeurtenissen bij je te hebben.
        Net als die kiek van een aalscholver die ik langs me heen zag vliegen en fotografeerde en met een pan beweging deze.kiek maakte met als gevolg!!!
        Dat alleen zijn ogen en zijn of haar snavel scherp zijn.
        Misschien een een leuke uitdaging voor de club.
        Ik ben benieuwd wat ze gaan maken voor een header of book omslag .

Met vriendelijke groet ,

Henk.