Get The Picture Challenge April 2020: Quarantaine

Quarantaine!

Get The Picture Challenge April 2020 | Start 1 april 2020 t/m 28 april 2020

Quarantaine is de Get The Picture challenge van deze maand. Omdat we op dit moment toch in een wel hele bijzondere tijd leven is dit een uitgelezen kans om jouw “Quarantaine” tijd vast te leggen in memorabel beeld.

Laat vooral zien wat deze tijd voor jou betekent. Maak een herkenbare herinnering aan deze bijzondere periode. Laat creativiteit en de mogelijkheden de vrije loop.

Heb je een vraag? Laat je horen in de Get The Picture club

Stuur je foto in het fotoalbum die bij deze challenge hoort.

1. Word lid (GRATIS) van de Get The Picture club
  2. Klik op het album van de challenge van deze maand
  3. Klik linksonder op de blauwe knop foto’s toevoegen

Elke maand krijg je een nieuwe foto uitdaging om te gaan fotograferen. Je wordt geïnspireerd door onze Fotoclub Fotografie Community van bevriende fotografen die samen met jou aan deze uitdaging deelnemen.

In de Get The Picture club kan je naast je gemaakte foto’s insturen ook vragen stellen die je hebt bij het maken van je foto’s voor de Get The Picture Challenge.

Iedereen die meedoet wordt ook uitgedaagd om andere mensen vooruit te helpen door o.a. vragen te beantwoorden die bij de discussies worden gesteld. Ook het geven van feedback, tips en tricks zijn voor iedereen een waardevolle aanvulling.

Kortom de Get The Picture Challenge is een leuk manier om inspiratie en nieuwe ideeën op te doen en om betere foto’s te maken je camera beter te beheersen. De Get The Picture Challenge is geen fotowedstrijd en iedereen kan meedoen op elk niveau. Het is jouw uitdaging.

1. De foto’s moeten gemaakt zijn na de eerste van elke maand als de nieuwe Get The Picture Challenge live gaat. Foto’s mogen dus niet eerder gemaakt zijn en/of uit je archief komen.

Het is een Challenge en je wilt namelijk uitgedaagd worden om te gaan fotograferen en daarvan iets te leren. Dat doe je alleen door nieuwe foto’s te maken.

2. Je mag maximaal 2 foto’s toevoegen per Get The Picture Challenge.
  3. Geen logo’s, namen en teksten in de foto’s in de vorm van een watermerk. Je mag wel logo’s, namen en teksten fotograferen.
  4. Geef een beschrijving hoe je de foto gemaakt eventueel met welke instellingen. Deze laatste is niet verplicht maar wel interessant voor kijkers en deelnemers.
  5. Tot slot like en deel deze blog zodat er zoveel mogelijk mensen mee kunnen doen. Ook deze is niet verplicht maar wel top als je dat doet.

Wat is Get The Picture Challenge?

Spelregels

Get The Picture Wall of Fame

Ik kies elke maand van de ingestuurde foto’s samen met een aantal andere mensen de beste en mooiste foto’s uit.

Dit zullen maximaal 15 foto’s zijn maar het kan er ook maar 1 zijn. Deze foto’s komen op de Wall of Fame terecht met je voor en achternaam en maken kans om geëxposeerd te worden op de Get The Picture Foto Expositie.

Aan het einde van elke maand laat ik de gekozen inzendingen zien via een blog (zoals deze).

Get The Picture Foto Expositie

Mijn wens is om de beste foto’s van elk jaar te exposeren in onze Get The Picture Foto Expositie.

De eerste editie zal afhankelijk van de mogelijkheden dit jaar voor het eerst gerealiseerd worden.

Het liefst zou ik hiervan een foto expositie maken die door het hele land te zien is. (Dus heb je ruimte om deze expositie bij jou in de buurt te tonen laat het ons weten) Tips, hulp en suggesties welkom.

De beste inzendingen van vorige maand | maart 2020 – Scherptediepte!

Tessa Janssen

Hans Ramaekers