Fotografiecursus Creatieve Verdieping

Staat jouw startdatum er niet bij?
Wil je een mailtje ontvangen als de nieuwe cursus-datums voor de Fotografiecursus Creatieve Verdieping beschikbaar zijn? Vul je beste e-mailadres in en ik geef je binnenkort een seintje als de nieuwe startdatums bekend zijn.
Maximaal 10 deelnemers
VOL!

Fotografiecursus Creatieve verdieping

Vervolg / Gevorderd

Je kan je camera instellen op de m-stand.

Gratis Lidmaatschap

Na het aanmelden wordt je gratis lid van onze Fotoclub Fotografie Community.

Deelnemers

Maximaal 10 deelnemers. Deze fotografiecursus gaat altijd door.

Naslagwerk

Je krijgt toegang tot alle oefeningen en opdrachten. Ook kan je alles nog eens bekijken en nalezen.

10 Lessen

Met daarin 5 Masteclasses in verschillende thema's

Vraag en Antwoord

Ook kan je in onze startersclub vragen stellen en je foto's laten zien aan andere fotoclub leden.

Locatie Eindhoven Strijp-s

Torenallee 30, 5617 BD in Eindhoven. Apparatenfabriek.

Officieel Certificaat

Als je deze fotografiecursus hebt afgerond ontvang van ons een officieel certificaat.

1 Voor wie is deze fotografiecursus?
2 Wat ga je doen tijdens deze fotocursus?
Voor wie is deze fotografiecursus?

Een bredere kijk op fotografie

Je kent jouw camera, je beheerst de techniek. Je weet gebruik te maken van licht, hebt kennisgemaakt met verschillende genres zoals bijvoorbeeld straatfotografie, landschapsfotografie, portretfotografie en nachtfotografie.

Je weet ook hoe je te werk moet gaan bij het digitaal ontwikkelen van een foto en hoe je je jouw eigen werk kunt bekijken en beoordelen. Dat heb je allemaal al geleerd bij de starterscursus fotografie en/of vervolgcursus fotografie of ergens anders.

Je hebt het gevoel dat er meer is. Je bent op zoek naar extra ideeën, input en feedback, vooral op creatief gebied. Een verdieping op creatief gebied, materiaal en zelfstandig werken. Deze fotografiecursus creatieve verdieping voor de gevorderde fotograaf is er helemaal op gericht.

Ja!, Ik meld me aan
Een bredere kijk op fotografie
Wat ga je doen tijdens deze fotocursus?

Conceptuele benadering, kunstzinnigheid, loslaten van conventies, experimenteren en durven.

De fotografiecursus creatieve verdieping in Eindhoven bestaat uit tien lessen. Je wordt tijdens dit traject enorm uitgedaagd met vijf masterclasses fotografie. Deze zijn erop gericht om jouw creativiteit maximaal te prikkelen.

Vind je jezelf niet creatief? Wacht maar. Out of the box denken gá je. Aan het einde van de masterclass wordt steeds een bijbehorende opdracht uit de doeken gedaan. Thuis ga je hier serieus mee aan de slag. Dit zijn namelijk de momenten dat je het meeste leert. Je werkt zelfstandig, onderzoekt en experimenteert op niveau. Je stopt niet tot het resultaat voldoet aan jouw verwachting.

Daarom krijg je steeds drie weken de tijd om deze opdrachten de zorg en aandacht te geven die ze verdienen. De les erna wordt gebruikt om de resultaten te bespreken.

Wat je zeker gaat tegenkomen zijn de begrippen conceptuele benadering, kunstzinnigheid, loslaten van conventies, experimenteren en durven. Dit alles en veel meer is verweven in de vijf thema’s. Bij elke masterclass fotografie staat er één centraal.

Ja, Ik meld me aan

Wat kan je in elk geval verwachten?

Vijf Masterclasses Fotografie

De precieze inhoud van de fotografie masterclasses blijft nog een verrassing. Maar deze zullen je inspireren en motiveren om aan de slag te gaan.

Luchtige bespreek sessies

Je komt terug met jouw werk over het thema uit de masterclasses. Samen gaan we jouw foto's bekijken en bespreken.

Prikkelende opdrachten

Uitbreiding van je portfolio

Een uitbreiding van jouw portfolio met minimaal vier bijzondere foto’s en een presentatie album.

Meer zicht op jouw eigen stijl

Meer zicht op jouw eigen stijl en smaak op creatief gebied en een bredere kijk op fotografie dan voorheen. Kennis en ervaring over conceptueel denken.

Vragen en feedback

Er is voor iedereen genoeg tijd om vragen te stellen en persoonlijke feedback te onvangen op je foto's. Je gaat met nieuwe fotovrienden en een rijke ervaring naar huis.

Kies een startdatum

Dinsdag-Avond
6 juni 2023

L-1-Masterclass 1: Zwart-Wit – 6-6-23 – 19.45-22.00 uur
L-2- Bespreken 1: Zwart-Wit – 4-7-23 – 19.45-22.00 uur
L-3-Masterclass 2: Feelings – 11-7-23 – 19.45-22.00 uur
L-4-Bespreken 2: Feelings – 29-8-23 – 19.45-22.00 uur
L-5-Masterclass 3: Movement – 5-9-23 – 19.45-22.00 uur
L-6-Bespreken 3: Movement – 26-9-23 – 19.45-22.00 uur
L-7-Masterclass 4: Stories – 3-10-23 – 19.45-22.00 uur
L-8-Bespreken 4: Stories – 31-10-23 – 19.45-22.00 uur
L-9-Masterclass Fotoboek maken – 7-11-23 – 19.45-22.00 uur
L-10-Eindpresentatie foto’s – 28-11-23 – 19.45-22.00 uur

We starten binnenkort weer

Vandaag is een goede dag om knopen door te hakken 🙂
Er is genoeg ruimte tussen de verschillende data. Ben je tussendoor op vakantie dan is dat geen probleem.

Staat jouw startdatum er niet bij?
+13 ingeschreven
Volg deze cursus