Fotoclub Fotografiecommunity Vragen en Discussies Fotobewerking Vraagbaak 20GB Adobe Photography Plan niet meer beschikbaar voor nieuwe klanten Antwoord op: 20GB Adobe Photography Plan niet meer beschikbaar voor nieuwe klanten

• Stefanie van Dijk

Leden
    24/06/2025 om 10:49 uur

Moet ik wel zeggen Lightroom gebruikte ik al niet en zo ver ik weet is er geen goede oplossing voor de catalogus dus voor LR gebruikers is het lastiger. Ik ben voor Photoshop over op Affinity Photo 2, Affinity heeft ook Designer en Publisher maar aangezien ik dat minder vaak gebruik, gebruik ik daar Canva (gratis) voor. Voor videobewerking (en time-lapses) ben ik nu bezig met DaVinci Resolve een beetje uit te pluizen (en capcut op de telefoon voor ff snel) en pdf architect gratis variant voor pdf’s draaien en/of samenvoegen.

Affinity Photo 2 lijkt veel op PS in layout en werkwijze, maar dan vooral de PS van voor de generatieve ai functies, maar dat zijn nu net de functies waarvan ik vind dat ze de lol uit de hobby halen. Ik vind compositing leuk en ik gebruik daar ook ai plaatjes bij, maar het met een zin toevoegen van elementjes gaat er voor mij over. Ik genereer op een ai website de losse plaatjes en ga dan lekker zelf knippen en plakken. Al zou ik wel op de PS-ai manier foto’s willen bewerken dan zijn er ai generatoren die dat ook veel beter kunnen dan PS dus ook daarvoor heb ik adobe niet nodig

Voor mij werken deze alternatieven