Fotoclub Fotografiecommunity › Vragen en Discussies › Fotobewerking Vraagbaak › Wanneer welk bewerkingsprogramma? › Antwoord op: Wanneer welk bewerkingsprogramma?
-
Ik ben vorig jaar overgestapt van Photoshop naar Affinity Photo 2 omdat ik van de abonnementsformule van Photoshop af wilde, ik heb nog een oude versie PS van voor de abo-formule voor het geval ik iets tegen kom wat ik nog niet gevonden heb in AP of geen tijd om uit te zoeken, maar tot nu toe heb ik nog niet veel terug hoeven grijpen. Behalve wat ai in de selectie tool zit er geen ai in AP2, iets waar PS nu vol op inzet maar waar ik helemaal niet op zit te wachten. Lightroom gebruikte ik sowieso al niet maar de RAW bewerking van Affinity heeft veel weg van Camera raw wat weer veel lijkt op LR. Ik vond de overstap naar AP2 vanuit PS vrij eenvoudig maar ik hoor van anderen dat ze daar toch wel moeite mee hebben. Als je het van 0 af moet aanleren dan is het vergelijkbaar met PS, de basis is vrij eenvoudig maar als je meer wilt dan moet je er echt goed induiken