Fotoclub Fotografiecommunity Vragen en Discussies Fotobewerking Vraagbaak Finder Mac en Foto's importeren in Lightroom Antwoord op: Finder Mac en Foto's importeren in Lightroom

• Jean-Paul H

Leden
    20/10/2024 om 22:22 uur

Ok Nicole hier komt het – ik heb het al lang geleden ingesteld dus hoop dat het compleet is, het is een beetje ingewikkeld:

Kies in het menu van LR File-Export en hier kun je nu (add- mijn LR is engelstalig) een export profiel opslaan (kies er een naam voor, applefoto bijvoorbeeld). Export to Hard Drive, met de volgende instellingen

1. Export Location: Export to specific folder (en hier heb ik een specifieke folder van waaruit ik het in Iphoto weer inlees)

2. File Settings: image format jpeg, color space sRGB

3. (Image sizing: ik verklein de bestanden omdat het voor online gebruik niet nodig is hele grote bestanden in iphoto op te slaan maar dit is optioneel (resize to fit long edge 1920 pixels maakt een foto HD TVbreedte)

4.Post-processing: Open in other application; Application System/Applications/Photos

Dus ik selecteer de bewerkte foto’s in LR en kies dan dit export profiel.

Apple photo wordt geopend en vraagt of ik de geselecteerde foto’s wil importeren, ja dus. (als je maar 1 foto selecteert dan vraagt Apple photo niets en doet het gewoon)

Je kunt dan in principe als dit gelukt is, de files in de folder onder 1 weer deleten. Ik heb dit ook geautomatiseerd maar weet niet meer hoe ik dat gedaan heb. Maar je kunt die folder ook handmatig opschonen van tijd tot tijd.

Hoop dat het duidelijk is, succes.