• Bram van Dal

    Lid
    21/02/2023 om 08:49 uur

    Misschien moet je geen onderscheid maken tussen een foto die online gezet wordt of je bijvoorbeeld aflaatdrukken om jezelf te promoten.

    In genoeg winkelstraten zijn er genoeg voorbeelden te zien, wat de meerwaarde is van het plaatsen van een logo bij een foto. Een logo zorgt voor een referentie en kunnen zij de bron uit herleiden.
    Je kunt jezelf de vraag stellen hoe groot of hoe subtiel je een logo wilt hebben, maar een foto zie ik als een manier om de aandacht van de kijker te trekken en het logo kan ervoor zorgen dat mensen tot actie over gaan.

    Bij het online plaatsen van foto’s, kun je de tagg die in de foto verwerkt zit, als zekerheid gebruiken, om te voorkomen dat een foto niet door iemand anders gebruikt wordt. Maar Facebook en Instagram zijn daar goed voorbeelden van, dat de tagg zit in jou foto verwerkt zit, komt te vervallen als je die op facebook of op instagram zet. Ook een simpele printscreen zorgt er al voor dat een tagg niet meer op te sporen is.

    Ook hier kan een visueel logo een handige manier zijn, om ervoor te zorgen dat mensen kunnen zien wie de eigenaar is.