Roofvogels, Vogels en Uilen Fotograferen

We organiseren we deze unieke Roofvogel- en uilenfotografie op de Veluwe. We gaan fotograferen midden op de veluwe op een privé terrein aan de rand van het bos in een landelijke omgeving vlakbij Het Nationaal Park De Hoge Veluwe.

(Roof)vogels en en Uilen Fotograferen op de Veluwe
Zondag 23 juni 2024

Vervolg / Gevorderd

Je kan je camera instellen in de M-stand.

Gratis Lidmaatschap

Na het aanmelden wordt je gratis lid van onze Fotoclub Fotografie Community.

Deelnemers

Maximaal 14 deelnemers. Deze workshop gaat altijd door.

Naslagwerk

Je krijg vooraf al informatie over het instellen van je camera. Ook kan je alles nog eens nalezen.

De Valk Roofvogels

Hammerdijk 2, 6741JK te Lunteren.

Vraag en Antwoord

Ook kan je na de workshop vragen stellen en je foto's laten zien aan andere fotoclub leden.

1 Voor wie is deze workshop?
2 Wat ga je doen tijdens deze workshop?
3 Wat heb je nodig?
Voor wie is deze workshop?

Voor als je spectaculaire foto’s wilt maken

Je zult hier foto’s maken die je normaal gesproken in het wild niet zo gemakkelijk maakt. Veel vogelsoorten zijn zeldzaam, schuw, onvoorspelbaar en razendsnel.

De vogelfotografiedag vindt plaats onder deskundige begeleiding van valkenier Gerard en zijn vrouw Bettina. Zij zorgen voor meerdere ‘herkansingen’, waardoor je zowel leert over het gedrag van de vogels alsook over het fotografisch anticiperen hierop.

Voor vogelfotografen in wording (vogelfotografie is één van de uitdagendste genres binnen de fotografie) is dit een geweldige ervaring!

Michelle zal daarnaast je zoveel mogelijk fotografische kneepjes bij te brengen. Denk niet dat je meteen een volleerd vogelfotograaf zult zijn na deze dag, om goed te worden in dit genre moet je vooral heel veel zelf oefenen!

Er zijn natuurlijke objecten zoals boomstammen en stronken waar de vogels op landen en vanaf wegvliegen. De vogels worden in vrije vlucht gevlogen en zitten niet aan kettinkjes.

Er zullen zelfs verschillende vogels zonder leertjes aan de poten vliegen. Tevens word er bij een aantal vogels een natuurlijke prooi aangeboden voor extra spectaculaire foto’s.

Ja!, Ik meld me aan
Voor als je spectaculaire foto’s wilt maken
Wat ga je doen tijdens deze workshop?

Veel fotograferen en aanscherpen van je skills

Tijdens deze fotografiedag ga je vooral veel fotograferen en leer je je camera bedienen voor zowel portret als vliegbeelden.

Een prima manier om zowel kennis te maken met deze prachtige vogels alsmede voor het aanscherpen van je actie- en portretfotografie-skills.

Fotograferen is het belangrijkste doel van deze dag. Daarnaast kan je vragen stellen aan Michelle over je instellingen terwijl je bezig bent om mooie beelden te maken.

• Scherpstellen en timen van de vliegende vogels.
  • Vogelportretten
  • Vogels in vlucht fotograferen.

Als voorbereiding is het wel noodzakelijk de vooraf toegestuurde documentatie door te nemen en te weten/leren hoe je je camera instelt.

Vooral de kennis over het instellen van je scherpstelpunten en continu focus zijn zaken die je hard nodig zult hebben, zeker bij de vluchtfoto's. Mocht je hier vragen over hebt, kun je ze ter plekke stellen.

Ja, Ik meld me aan
Veel fotograferen en aanscherpen van je skills
Wat heb je nodig?

Wat voor materiaal heb je nodig voor deze dag?

• Een instelbare spiegelreflex of systeemcamera;
  • Je hebt of huurt een telezoom lens. Minimaal een 70-200mm.
    Het liefst een 70-400 objectief of meer, maar een 400mm (liefst lichtgevoelig) objectief is wel erg handig om rond- of aanvliegende vogels al van grotere afstand te kunnen vastleggen;
  • Een macro-objectief van bijvoorbeeld 100mm is erg mooi voor portretten;
  • Er is ruimte voor een statief, maar meestal wordt er uit de hand gefotografeerd;
  • Zorg voor passende kleding en schoenen, rekening houdend met het weer en het feit dat je buiten in het veld bent.
Ja! Ik meld me aan
Wat voor materiaal heb je nodig voor deze dag?

Kies een startdatum

Zondag 23 juni 2024

van 09.00 tot 13.00 uur
110 Per persoon
  • Je kan je camera instellen in de m-stand
  • Hammerdijk 2, 6741JK te Lunteren.
  • Maximaal 14 deelnemers.
  • Vooraf krijg je informatie om je voor te bereiden.
  • Ook na deze fotografiedag kan je vragen stellen en je foto's laten zien.
Volg deze cursus
€ 110,00