Darktable Online Cursus

Je foto's bewerken en beheren met Darktable het gratis fotobewerkingsprogramma

Starters / Beginners

Je hebt geen ervaring met fotobewerking nodig.

Gratis Lidmaatschap

Na het aanmelden wordt je gratis lid van onze Fotoclub Fotografie Community.

Darktable Software

Darktable is een gratis fotobewerkingsprogramma. Download Darktable gratis

Naslagwerk

Je ontvangt oefenbestanden, oefeningen en opdrachten.

Online samen met anderen

Vanaf elke computer kan je deze cursus volgen. En je hebt onbeperkt toegang tot deze cursus.

Vraag en Antwoord

Ja, ik meld me ook aan.

1 Voor wie is deze Darktable cursus?
2 Wat ga je ontdekken?
Voor wie is deze Darktable cursus?

Breng je foto’s naar een hoger niveau met Darktable

Ontdek en leer hoe je je eigen foto's goed kunt bewerken met de populaire en gratis fotobewerkingssoftware Darktable.

Deze online darktable cursus is gemaakt voor beginners van darktable of perfect voor als je net begint met fotobewerking!

We nemen je stap voor stap mee, zodat je het bewerken van foto’s goed onder de knie krijgt.

Ook de beste fotograaf ziet wel eens een grassprietje over het hoofd. En dan is het toch heel prettig als je deze onzichtbaar kunt verwijderen zodat je perfecte plaatje een echt perfect plaatje wordt. En zo zijn er nog tal van voorbeelden te noemen waar een kleine digitale ingreep een groot effect kan hebben.

Ja! Ik meld me aan
Breng je foto’s naar een hoger niveau met Darktable
Wat ga je ontdekken?

Van foto's importeren, fotobewerking tot een topfoto.

Darktable werkt met RAW en JPG bestanden. Je gaat ontdekken hoe je foto's kan importeren en exporteren en hoe je foto's lichter en donkerder kan maken, hoe je de kleurtemperatuur kan aanpassen, hoe je maskers kunt gebruiken.

Daarnaast is Darktable ook uitermate geschikt om juist hele creatieve dingen te doen met je foto’s. Denk alleen al aan het veranderen van één enkele kleur of het toevoegen van een subtiele filter voor een glamourfoto look.

In deze cursus Darktable legt Mariëlla Wassing je stap voor stap uit hoe het programma Darktable werkt en wat je er zoal mee kunt doen.

Met de korte video’s en eenvoudig uit te voeren oefeningen leer je al snel het programma eigen te maken.

De cursus bestaat uit 18 lessen – opgebouwd uit korte video’s.

Na elke les volgt een korte oefening om de geleerde stof in praktijk te oefenen. Er wordt gewerkt met oefenfoto’s (RAW) Deze worden als downloads aangeboden bij de desbetreffende les.

Mocht je een vraag hebben dan staat onze fotografie community voor je klaar om je vraag te beantwoorden.

Doe ook mee!

Ja! Ik meld me aan
Van foto's importeren, fotobewerking tot een topfoto.
75 Per persoon
  • Je hebt geen ervaring nodig met fotobewerking
  • Vanaf elke computer kan je deze cursus volgen.
  • Na het aanmelden wordt je gratis lid van onze Fotoclub Fotografie Community.
  • Je ontvangt video's, oefenbestanden, oefeningen en opdrachten.
  • Je kan je tijdens maar ook na deze cursus vragen stellen over fotobewerking met Darktable.
+39 ingeschreven
Volg deze cursus
Cursus is niet meer te koop

Cursus Inclusief