Workshop Fotografie Eindhoven

Je ontdekt in deze fotografie workshop hoe je van de automatische stand af komt en je camera zelf kan bedienen met diafragma, sluiterijd en ISO-waarde. Je kan na deze workshop effecten bereiken met sluitertijd (beweging & bevriezing); Je kan de scherptediepte beïnvloeden met het diafragma (achtergrond onscherp maken); Je ontdekt het effect van ISO, sluitertijd en diafragma op de belichting. Kortom, jij hebt volledige controle over je eigen camera na het volgen van deze workshop.

Workshop Fotografie Eindhoven, Je camera van de automatische stand af.

Starters / Beginners

Je hebt geen ervaring of camerakennis nodig.

Gratis Lidmaatschap

Na het aanmelden wordt je gratis lid van onze Fotoclub Fotografie Community.

Deelnemers

Maximaal 10 deelnemers. Deze workshop gaat altijd door.

Naslagwerk

Na de workshop krijg je alle oefeningen en opdrachten. Ook kan je alles nog eens nalezen.

Locatie Eindhoven

Planetenlaan 28, 5632DG in Eindhoven

Vraag en Antwoord

Ook kan je na de workshop vragen stellen en je foto's laten zien aan andere fotoclub leden.

1 Voor wie is deze workshop?
2 Wat ga je doen tijdens deze workshop?
Voor wie is deze workshop?

Je camera van de automatische stand af.

Je krijgt complimenten over je foto’s. Je vindt het leuk om te fotograferen, je leert de juiste momenten en een goed perspectief steeds beter te kiezen.

Jouw foto's zijn het resultaat van jouw manier van kijken. Maar soms loop je tegen dingen aan.

Voor jouw persoonlijke groei als (hobby)fotograaf is het tijd voor een stukje techniek. Een goede keuze hiervoor is onze fotografie workshop ‘Van de automatische stand af’ in Eindhoven.

Je wilt je camera beter begrijpen en jouw foto’s kunnen beïnvloeden met de juiste instellingen. In deze dagcursus fotografie voorzien we je van de basiskennis die je nodig hebt om van de automatische stand af te fotograferen.

Na deze fotografie workshop kun je kiezen voor een van de halfautomatische standen of de volledig manuele stand. Geschikt voor fotografieliefhebbers met bijna alle soorten digitale camera’s.

Ja!, Ik meld me aan
Je camera van de automatische stand af.
Wat ga je doen tijdens deze workshop?

Je camera bedienen met Diafragma en Sluitertijd.

Je leert in 1 ochtend of middag hoe je van de automatische stand af komt en je camera kan bedienen met diafragma, sluiterijd en ISO-waarde.

We behandelen de verschillende standen en de instellingen sluitertijd, diafragma en ISO. Zo leer je jouw camera handmatig in te stellen, beweging en bevriezing vast te leggen en te werken met verschillende scherptediepte niveaus.

Wat je in ieder geval kunt verwachten:

• De niet-automatische standen van jouw camera (diafragmavoorkeur, sluitertijdvoorkeur en manual);
  • De effecten die te bereiken zijn met sluitertijd (beweging & bevriezing);
  • Beïnvloeden van scherptediepte met het diafragma (achtergrond onscherp);
  • Effect van ISO, sluitertijd en diafragma op de belichting.
  • Controle over je eigen camera
Ja, Ik meld me aan
Je camera bedienen met Diafragma en Sluitertijd.

Kies een startdatum

Zaterdag 1 juni 2024

Op alle data van 9.30 tot 12.30 uur
75 Per persoon
  • Je hebt geen ervaring of camerakennis nodig.
  • Planetenlaan 28, 5632DG in Eindhoven. Apparatenfabriek.​
  • Maximaal 10 deelnemers. Deze workshop gaat altijd door.
  • Na de workshop krijg je alle oefeningen en opdrachten.
  • Ook na de workshop kan je vragen stellen en je foto's laten zien.

Wat zeggen anderen over deze fotografie workshop?

+14 ingeschreven
Volg deze cursus