Fotoclub Fotografiecommunity › Vragen en Discussies › Fotografie Vraagbaak › systeemcamera › Antwoord op: systeemcamera
-
Ik heb zelf geen ervaring met Nikon, maar wij hebben voor dezelfde keuze gestaan. Mijn vrouw gebruikte mijn canon 7dII toen ik een Canon 6dII kocht. Het nadeel voor haar was dat deze camera’s vrij groot zijn. We zijn gaan kijken en hebben besloten een Canon R7 te kopen met adapter. Hierdoor kan zij gewoon haar Tamron lens (aps-c)gebruiken en evt mijn canon lensen. Deze camera is een stuk kleiner en lichter en maakt fantastische foto’s. Ik denk er zelf over om zelf,ook over te gaan naar de r6II, maar de prijs houdt mij tegen. Het enige nadeel is dat je minder foto’s kan maken per accu omdat alles digitaal is, dus ook de zoeker. Omdat je een Sigma lens hebt ben je in principe niet gebonden aan een merk en kan je kiezen. Ik begrijp wel als je bij Nikon wil blijven ivm de menustructuur. Ik zou dus eerst naar de winkel gaan en je daar laten informeren en wat camera’s vast te houden icm je eigen lens. Wij zijn goed geholpen bij Cityfoto(nu cameranu). Succes met je keuze.